Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Osiecznicy

Sobota, 2024-04-20

Imieniny: Agnieszki, Amalii

Pielgrzymka na Jasną Górę

Dnia 04.10.2017 roku odbył się z naszej szkoły wyjazd na XVII Ogólnopolską Pielgrzymkę Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasną Górę, która stanowi jedną z licznych tradycji naszej szkoły.

Wyjazd odbył się o godz. 00:30. z spod kościoła p. w. św. M Marii Kolbego w Osiecznicy. Uczestniczyli w nim uczniowie od kl. VI Szkoły Podstawowej do III klasy gimnazjum.

Po wyruszeniu w drogę odmówiliśmy modlitwę do św. Krzysztofa – patrona kierowców i podróżników, o szczęśliwy dojazd na miejsce.

Około godz. 5:15 rano dotarliśmy na parking znajdujący się przed Sanktuarium, wzięliśmy udział w odsłonięciu Cudownego Obrazu w Kaplicy Jasnogórskiej, następnie rozpoczęliśmy krótkie zwiedzanie obiektu przy klasztornego.

Punktem kulminacyjnym Pielgrzymki był udział w Uroczystej Mszy św. z udziałem pocztów sztandarowych na Wałach Jasnogórskich. Pielgrzymi wraz z opiekunami gromadzili się na Placu przed szczytem. Msza św. odprawiona została pod przewodnictwem naszego Duszpasterza Rodziny Szkół Jana Pawła II Księdza Biskupa Henryka Tomasika.

Bezpośrednio po Mszy św. było odczytanie aktu zawierzenia Matce Bożej Królowej Polski i odczytanie listu do Ojca Świętego Franciszka.

Bezpośrednio po Mszy św. wyjechaliśmy w drogę powrotną.

Atmosfera na takich zjazdach jest zawsze wspaniała, podobnie było i tym razem.  Każdy uczeń wiedział o zasadach zachowania i starał się jak najpełniej uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.